מהי הומאופתיה

ההומאופתיה היא שיטת טיפול שהתפתחה בגרמניה לפני למעלה מ 200 שנה על ידי רופא גרמני בשם ד"ר סמואל האנמן. הוא החל את דרכו לאחר שהתאכזב מסל התרופות  שלו כרופא ומהגישה הטיפולית שהיתה ועודנה קיימת ולכן חיפש אלטרנטיבה . לאחר חקירה וניסיונות רבים הוא הגיע לתובנה כי אותו חומר שמסוגל לגרום לסימפטומים של מחלה מסוימת יכל לרפא את אותם סימטומים כשהוא ניתן בצורה מדוללת מאד עד לרמה האנרגטית של החמר . כך לדוגמא אנו יודעים כי חיתוך בצל גורם לדימוע וצריבה ואילו הכנה הומאופתית מהבצל (שנקראת    Alleum-cepa  ) יכולה לרפא מקרים של אלרגיות מסוג של קדחת השחת (hayfever ) באופן דומה הקפאין ידוע כחומר מעורר ויש אנשים שיתקשו להירדם לאחר שתיית קפה תרופה הומאופתית העשוייה מפולי הקפה שעברו תהליך דינמיזציה coffea יכולה לעזור דווקא לאנשים הסובלים מבעיות שינה .

ההומאופתיה אם כן , מבוססת על העיקרון של כמות חמר מינימלית שמסוגלת לפעול בצורה מקסימלית על מנגנוני הריפוי הפנימיים שמצויים בתוך כל אחד מאיתנו ולתקן באמצעותם את מה שהתקלקל וגרם להתפתות המחלה . כאשר מנגנון ריפוי כזה פועל הוא גורם לריפוי אמיתי מהשרש ולא לסילוק סימפטום כזה או אחר למשך X שעות כפי שעושות כל התרופות המוכרות מעולם הרפואה הכימית.

אולם לא כל מי שסובל מבעיית שינה יקבל את התרופה Coffea  ולא כל מי שסובל מקדחת השחת יקבל את התרופה העשוייה מבצל . יש לפחות 100 תרופות הומיאופתיות שונות שיכולות באופן פוטנציאלי לסייע בבעיות שינה ואותו דבר גם לגבי נזלות ודימוע . מה שמייחד את הטיפול ההמואופתי הוא התאמת תרופה –רמדי הומאופתית באופן אינדיבידואלי ומדוייק לאדם מסויים עם מכלול הבעיות שיש לו ולא לסימפטום בודד עליו הוא מתלונן . התאמת הרמדי נעשית לאחר תשאול ארוך והתרשמות של המטפל מכל המכלול שקשור במטופל שמולו ברמה הפיסית, אמוציונאלית, ומנטלית יחד עם אירועי חיים ונטיות גנטיות משפחתיות . לכן שני אנשים שיתלוננו על כאבי ראש קשים שלכאורה דומים ורופא המשפחה היה ממליץ לשניהם על אותה תרופה למיגרנה , ההומאופת מתייחס לכך שאצל האחד התחילו הכאבים לאחר פרידה קשה וכואבת מאדם קרוב ואילו אצל השני הכאבים מתרחשים בעקבות מתח אדיר שהוא נמצא בגלל היותו מנהל חברה אחראי ופרפקציוניסט . המטפל צריך להיות בעל ידע רב אודות הרמדיס השונות (כ3000 ) בניתוח הבעייה המרכזית של המטופל ובהצלבה ביניהם ולתת לכל אחד מהם את הרמדי המתאימה לו ע"פ ניתוח מעמיק של כל הפרטים .

מהי מחלה ומהו ריפוי

ההומיאופתיה מתייחסת אל המחלה כאל יציאה מהאיזון של כח הריפוי הפנימי שבתוך כל אחד מאיתנו. כל מי שנולד בריא ללא מחלות או תסמונות גנטיות , מצוייד בכח ויטאלי vital force פנימי שאמור להגיב לגרויים סביבתיים שונים . כאשר אותו כח ריפוי ניפגם מתפתחת מחלה. הגוף מאותת בצורת סימפטומים : פריחה נזלת חום לחץ דם כיב או חרדה . הבראה אמיתית היא תיקון החולי של כח הריפוי הפנימי ולא סילוק זמני של הסימפטום החיצוני . לפיכך , אם שמנו משחה והנגע בעור נעלם אבל מופיע שוב לאחר הפסקת המשחה הרי שלא פתרנו את הבעיה האמיתית . אם יש לנו דלקת גרון כל 3 שבועות ובכל פעם אנו לוקחים אנטיביוטיקה אבל הדלקת חוזרת שוב ושוב , עלינו להבין שהבעיה היא לא החיידק אלא מה שמאפשר לו לשוב ולצמוח שוב ושוב ואותו משהו הולך ונחלש לאחר מס חזרות של טיפול אנטיביוטי וכך במקום להבריא אנחנו מחלישים את עצמנו עוד ועוד .

לכן תהליך של הבראה ניבחן על פני תקופה שבה המטופל אינו נוטל תרופות ובכל זאת הסימפטום אינו חוזר והבראה אמיתית ניבחנת לא רק על סמך סימפטום אחד אלא על פי מצב כללי של חיוניות אנרגיה ומצב רוח .

הרמדי ההומאופתית מכוונת לשורש הבעיה וכך בעצם מביאה את האדם לתהליך הבראה אמיתי ונכון שמשפיע גם על הפיסי וגם על הנפשי.

הטיפול ההומאופתי עדין וללא תופעות לוואי הוא בטוח לשימוש בתינוקות בני יומם , בילדים ומבוגרים בכל גיל ובכל מצב כולל בנשים בהריון.

לתהליך החולי והבריאות יש סדר הירארכי מסויים . האדם היותר בריא יפתח פריחה בעור או דלקת במערכת הריריות של אף אוזן וגרון, שהן המערכות היותר חיצוניות . לכן רוב הילדים שנולדים בריאים חולים בסוג זה של תחלואים . ככל שכח הריפוי נעשה יותר חולה (בשל נסיבות חיים ,שימוש יתר בתרופות שונות ובדיכויים נוספים )הבעיות יתפתחו במערכות יותר פנימיות ויהיו בעלות סיכון גבוה יותר (כליות כבד לב ...) לכן אם ברצוננו לגדל את ילדנו בצורה בריאה כדאי להתחיל בטיפול הומאופתי שהוא בריא יותר בשלבים מוקדמים ולהימנע מלהלעיט אותם בכמויות של תרופות שונות.

אני ניתקלת בקליניקה במקרים רבים מאד של ילדים שעד גיל שנה הספיקו ליטול כמות בלתי סבירה של אנטיביוטיקה וסטרואידים שאולי עזרו בנקודת זמן מסוימת להפחית את הסימפטומים אבל לאחר שבועיים מסיום הנטילה שלהם הכל חזר ובגדול וכך נוצר מעגל בלתי הגיוני של נטילת התרופות המחלישות הללו. אין כמו טיפול הומאופתי מותאם אישית לסיים את המעגל הזה ולהבריא את הילד באופן אמיתי כדי שיגדל בריא יותר ועם מערכת חיסונית חזקה ועמידה בהרבה .