מהי הומאופתיה

מהי הומאופתיה הומאופתיה קלאסית היא שיטת טיפול שהתפתחה בגרמניה לפני למעלה מ 200 שנה על ידי רופא ‏גרמני בשם ד"ר סמואל האנמן. ‎הוא החל את דרכו לאחר שהתאכזב (כבר אז) מיכולת הטיפול שלו ‏כרופא ולכן חיפש אלטרנטיבה.

הוא ערך מחקר על חמרים שונים שהראשון בהם הוא הכינין ששימש ‏כתרופה למלריה. מתוך סידרת הניסויים הוא הבין כי חומר שיכול לעורר באדם בריא סימפטומים ‏מסוימים יכול לרפא את אותם הסימפטומים באדם חולה‎. למרבה הפלא הוא מצא כי ככל שהחומר עובר ‏תהליך של דילולים וניעורים (דינמיזציה של החומר) הוא הופך אפקטיבי יותר בתהליך הריפוי וללא ‏תופעות לוואי של רעילות החומר. כך לדוגמא אנו יודעים כי חיתוך בצל גורם לדימוע וצריבה ואילו הכנה ‏הומאופתית מהבצל (שנקראת‎ (Alleum-cepa ‎יכולה לרפא מקרים של אלרגיות מסוג של קדחת ‏השחת (hayfever). הקפאין ידוע כחומר מעורר ויש אנשים שיתקשו להירדם לאחר שתיית קפה תרופה ‏הומאופתית העשויה מפולי הקפה שעברו תהליך דינמיזציה יכולה לעזור דווקא לאנשים הסובלים מבעיות ‏שינה. אולם לא כל מי שסובל מבעיות שינה יקבל תרופה מקפה‎ Coffea ‎ולא כל מי שסובל מקדחת השחת ‏יקבל את התרופה העשויה מבצל. מאז ועד היום סל התרופות ההומאופתיות והאינפורמציה עליהן הולך ‏ומתרחב בעקבות עבודות מחקר של הומאופתים דגולים בעולם כלו. לפיכך יש לפחות 200 תכשירים ‏הומאופתיים שיכולים לסייע בבעיות שינה ואותו דבר גם לגבי אלרגיות נזלת ודימוע‎.
את התהליך הריפוי כינה דר האנמן בשם הומאופתיה כי ‏

דומה בדומה ירפא (הומאו -דומה , פאתוס- כאב מחלה)

מה שמייחד את הטיפול ההמואופתי הוא התאמת תרופה – רמדי הומאופתית לאדם מסויים עם כל ‏מכלול מצבו הפיסי אמוציונלי ומנטלי ולא לסימפטום‎ ‎מסויים. ‎התאמת הרמדי נעשית לאחר תשאול ‏ארוך והתרשמות של המטפל מכל הקשור במטופל שמולו בכל הרמות , ‎באירועי חייו ובנטיות גנטיות ‏משפחתיות. ‎לכן שני אנשים שיתלוננו על כאבי ראש קשים, הדומים לכאורה ורופא המשפחה היה ‏ממליץ לשניהם על אותה תרופה, ההומאופת מתייחס לכך שאצל האחד התחילו הכאבים לאחר פרידה ‏קשה וכואבת מבינזוג ואילו אצל השני הכאבים מתרחשים בעקבות מתח אדיר שהוא נמצא בגלל היותו ‏מנהל חברה אחראי ופרפקציוניסט. המטפל צריך להיות בעל ידע רב אודות הרמדיס השונות (כ3000 ) ‏בניתוח הבעייה המרכזית של המטופל ובהצלבה ביניהם ולתת לכל אחד מהם את הרמדי המתאימה לו ע"פ ‏ניתוח מעמיק של כל הפרטים‎.

מהי מחלה ומהו ריפוי?

הומאופתיה מתייחסת אל המחלה כאל יציאה מהאיזון של כח הריפוי הפנימי שבתוך כל אחד מאיתנו. ‏כל מי שנולד בריא ללא מחלות או תסמונות גנטיות, מצוייד בכח ויטאלי‎ vital force ‎פנימי שאמור לשמר ‏את הבריאות ולהגיב לגרויים סביבתיים שונים. כאשר אותו כח ריפוי ניפגם ונחלה הגוף מאותת על מצוקה‎ ‎‎- ‎חולי בצורת סימפטומים: פריחה נזלת חום לחץ דם כיב או חרדה. ‎הבראה אמיתית היא תיקון החולי ‏של כח הריפוי הפנימי ולא סילוק זמני של הסימפטום החיצוני. לפיכך , אם שמנו משחה והנגע בעור ‏נעלם אבל מופיע שוב לאחר הפסקת המשחה הרי שלא פתרנו את הבעיה האמיתית. אם יש לנו דלקת ‏גרון כל 3 שבועות ובכל פעם אנו לוקחים אנטיביוטיקה אבל הדלקת חוזרת שוב ושוב, אם יש לנו בעיה חוזרת בסינוסים , עלינו להבין ‏שהבעיה היא לא החיידק אלא מה שמאפשר לו לשוב ולצמוח ולא עוד אלא שלאחר מס' חזרות של ‏טיפול אנטיביוטי כח הריפוי ממשיך להיחלש ולא להבריא. לפיכך מתן חוזר של אנטיביוטיקה גורם לדיכוי ‏ולא לריפוי (כמובן שבמצבים מסכני חיים נשתמש באנטיביוטיקה או בכל תרופה אחרת ולאחר מכן ‏נשוב לרפא את הגוף בעזרת התכשירים ההומאופתיים). בעקבות הטיפול ההומאופתי כח החיים צריך ‏לחזור למצבו הבריא והתקין ולא לאפשר לווירוסים, חידקים או גורמים מחלים אחרים לתקוף את הגוף ‏שוב ושוב וזהו כמובן התהליך הריפוי האמיתי‎ .

לכן תהליך של הבראה ניבחן על פני תקופה שבה המטופל אינו נוטל תרופות ובכל זאת הסימפטום אינו ‏חוזר ולא עוד אלא שהבראה אמיתית ניבחנת לא רק על סמך סימפטום אחד אלא על פי מצב כללי של ‏חיוניות אנרגיה ומצב רוח‎.

הרמדי ההומאופתית מכוונת לשורש הבעיה וכך בעצם מביאה את האדם לתהליך הבראה אמיתי ונכון ‏שמשפיע גם על הפיסי וגם על הנפשי‎

לתהליך החולי והבריאות יש סדר הירארכי מסויים. האדם היותר בריא יפתח פריחה בעור או דלקת ‏במערכת הריריות של אף אוזן וגרון, שהן המערכות היותר חיצוניות. לכן רוב הילדים שנולדים בריאים ‏חולים בסוג זה של תחלואים. ככל שכח הריפוי נעשה יותר חולה (בשל נסיבות חיים, שימוש יתר ‏בתרופות שונות ובדיכויים נוספים) הבעיות יתפתחו במערכות יותר פנימיות ויהיו בעלות סיכון גבוה יותר ‏‏(כליות כבד לב‏‎ …)

לכן אם ברצוננו לגדל את ילדנו בצורה בריאה כדאי להתחיל בטיפול בריא יותר בשלבים מוקדמים ‏ולהימנע מלהלעיט אותם בכמויות של אנטיביוטיקה סטרואידים ומשאפים שונים‎.